Kluczowe punkty zapewniające zgodność instalacji z wymaganiami gwarancyjnymi
W celu zarejestrowania ukończonej instalacji do 25-letniej gwarancji wydajności systemu i aplikacji Molex Connected Enterprise Solution, instalatorzy muszą przetestować i udokumentować jej zgodność. Prawidłowa konfiguracja testera jest niezbędna do zapewnienia dokładnych wyników, a podczas konfigurowania testera należy wziąć pod uwagę kilka kluczowych punktów.
- Dowiedz się, jakie normy są stosowane w Twoim regionie i sprawdź dokumentację projektu, aby upewnić się, że stosowane są prawidłowe limity testowe: na przykład ISO lub TIA
- Jeśli testujesz łącza MPTL będziesz musiał użyć adaptera kabla krosowego, a NIE adaptera do testowania kanału.
- Jeśli to możliwe wybierz z listy miernika kabel wg jego numeru katalogowego. Parametry kabli zostały dostarczone do zatwierdzonych producentów testerów.
- Jeżeli nie jest możliwe podanie numeru katalogowego kabla, upewnij się, że podany jest prawidłowy typ kabla: na przykład w przypadku instalacji ekranowanej określ typ kabla F/UTP lub U/FTP, aby zapewnić włączenie testu ekranu.
- Jeśli testujesz instalację ekranowaną z ustawionym w mierniku kablem U/UTP, ekran nie jest testowany. Jeśli kabel posiada ekran, to zostanie on pokazany na mapie połączeń, ale nie zostanie sprawdzona jego ciągłość.
- Zmiana typu kabla w oprogramowaniu po pobraniu wyników z miernika nie spowoduje zweryfikowania ciągłości ekranu. Dlatego ważne jest, aby odpowiednio skonfigurować tester przed rozpoczęciem pomiarów.
- Wraz z rosnącym wykorzystaniem urządzeń PoE zaleca się stosowanie limitów pomiarów z dopiskiem (+PoE), aby włączyć pomiar asymetrii rezystancji DC i asymetrii rezystancji par do par. Doda to tylko 1-2 sekundy do testu.
Jeśli używasz testera z serii Fluke Networks DSX, stworzyliśmy dokumenty konfiguracyjne testera we współpracy z Fluke Networks. Są one dostępne w portalu obsługi klienta (CSP) i można je wydrukować i umieścić w zestawie testera w celu szybkiej pomocy.
Dodatkowe wskazówki dotyczące testowania są dostępne w naszym dziale Biuletyny Techniczne (w języku angielskim) w Portalu Wsparcia Klienta (CSP) – zaloguj się lub zarejestruj tutaj. Alternatywnie prosimy o kontakt z lokalnym wsparciem technicznym.